Wij stellen u voor ...

IN HET HART VAN HET PLATTELAND, EEN WERELDBEROEMD NATUURRESERVAAT, ONTDEK DE KLEUREN VAN DE HERFST, DE WANDELINGEN EN DE LANDSCHAPPEN

OM ONTDEKT TE WORDEN

KENT U DE WIG?

Ontdek de ongelooflijke geologische, faunistische, botanische en zelfs historische rijkdom van deze kleine geologische regio van België.
Een rustige wandeling met onze tweetalige natuurgids FR/NL en E.P.S.S.S.C.F. gecertificeerd.
Informatie hier van de directie........ HAN ROUTE!
Duur: ongeveer 2 uur tot 2 uur 30 uur gratis voor kinderen.

Andere Vistas :

De abdij van La Leffe Museum met proeverijen en geschenken: adres: charreaux des Capucins23. 5500 Dinant https://leffe.com/fr/maison-leffe
0032822292929191 en de stad Dinant, boottocht..... 40 minuten

rijden

Les draisnes de la Molignée, rue de la Molignée, 116. 5537 Falaën: terugtrappen op een oude spoorweg, plezier gegarandeerd.
003282626262699079 www.molignee.be/draisne.htm en dan het bezoek aan de abdij van Maredsous..... 45 minuten rijden.

Notre Dame de Haurt Perinatal site: tourisme.tellin.be/doc-tourisme/chapelle-nd-bure.pdf 10 minuten rijden
Verlaat het hostel aan de voet van het dorp, sla rechtsaf bij de brug en dan linksaf richting Tellin.
Op het kruispunt van de hoofdweg, rechtdoor, na 750 m is het een rechtdoor bewegwijzerde kapel Notre Dame de Haurt. Het is een recht pad met een panorama aan de rechterkant van de Ardennen en alle kapellen die religie oproepen, plaats van aanvraag, de kapel is aan het einde van het pad.
In de kapel kunt u het pad naar rechts vervolgen, 300 m van de wijngaarden! We bevinden ons op een kalkhoudend terrein, vanwaar de warmte en 300 m verderop links van u, een oude groeve waar het weer aangenaam is en in september vinden we "gentiaan".....
Er zijn vele startpunten voor wandelingen.

Fourneau Saint Michel 35 minuten: https://wallux.com/alpele-saint-hubert.be
Prachtig domein van de Waalse Habitat, om ook het ijzeren museum en de bar, klein restaurant Al pèle, atypische tafel is een bezoek waard.......
https://wallux.com/alpele-saint-hubert Ze zijn trots en presenteren een lokale plaats, aan VISIT.

Musée Bastogne War Museum - welkom: minuten van de reis, onvergetelijk bezoek van de helden die ons vrij hebben gemaakt. Het duurt 3 uur van bezoeken........
www.bastognewarmuseum.be/page,Praktische-info-Premium-prijzen en algemene voorwaarden,........

Vertaald met www.DeepL.com/Translator

MOOIE STREEK VOL ACTIVITEITEN:

La Lesse in Belvaux 500 M: bankje, vrijetijdszone voor kinderen

La Lesse à Resteigne 3 km: bank, speeltuin
De grotten van Han en het dierenpark 3 km www.grotte-de-han.be

Han 1900 3 km www.maison-viepaysanne.be

Malagne, Rochefort Arcéoparc 9 km www.malagne.be

De overblijfselen van Château Comptal 9 Km www.chateaurochefort.be

www.valdelesse.be / www.tourisme-marche-nassogne.be / www.tourisme.durbuy.be /.
www.hotton-tourisme.be - Wandelen, fietsen, paardrijden, auto-circuit, motor.
Wandelkaarten en road book

UIT DE OLDEST GPS FORM IN OUR REGION: met de fiets voor de dappere, elektrische hulp aanbevolen of met de auto, mogelijkheid van restauratie op de baan.

ROUTE MIRWART REDU DAVERDISSE

50 KM FROM 1H30 tot ...

Verlaat het hostel aan de voet van het dorp, na de brug linksaf en volg deze weg tot aan het volgende kruispunt.
Bij deze kruising neemt u de weg voor u en gaat u rechtdoor tot u het dorp Bure bereikt. Bij de ingang van Bure slaat u linksaf en gaat u omhoog naar de kerk.
Bij het kruispunt linksaf, de weg die naar Grupont leidt altijd rechtdoor.
Op de volgende kruising slaat u rechtsaf richting St-Hubert.
Deze weg volgen, niet linksaf richting dorp Awenne, maar nog een km verder rechtsaf richting Mirwart. Ga naar het dorp en ga rechtdoor in de ingang van het dorp, passeer rechts van de kerk, neem rechtsaf en 200m verder naar beneden, neem rechtsaf richting Vieux Moulin. De weg gaat hard omlaag, je komt in een bos.
Ga onder de brug door, ga verder op 100m en sla dan linksaf richting Smuid. De weg klimt hard, draait vaak, je bent in het Mirwart bos, volg altijd de weg in dit bos. Bij de uitgang rechtsaf richting Smuid.
Bij de kruising gaat u rechtsaf en volgt u Transinne richting, u vervolgt deze weg voor +- 4 km. Op het kruispunt van de weg Neufchâteau Transinne: als u het Euro Space Center wilt bezoeken, slaat u linksaf en gaat u verder, u bent er bijna, na het bezoek terug naar het kruispunt.
Ook niet rechtsaf richting Dinant.
Op het kruispunt van de Barrière de Transinne rechtdoor rijden en de richting van Redu volgen. Sla linksaf en volg Verklein.
Mogelijkheid om alle Redu boekwinkels te bezoeken.
Bij de kerk gaat u rechtdoor richting Daverdisse, passeert u voor het frambozenbos, verder ziet u het European Space Research Centre. Sla rechtsaf en volg altijd de richting Daverdisse door het dorp Sechery, ga verder richting Daverdisse in de bossen
naar het dorp en volg de weg tot aan de kruising en sla rechtsaf richting Wellin, de weg daalt steil, steek het dorp over. De weg loopt langs de Lesse.
Bij Neupont linksaf richting Dinant +- 1 km.
Bij de eerste kruising, bij de Hostellerie du Père Finet, gaat u rechtsaf richting Chanly. Bij de volgende kruising gaat u rechtsaf richting Rochefort. Steek het dorp Chanly over en vervolg de weg tot het volgende dorp Resteigne.
Bij de kerk slaat u linksaf en volgt u de richting Belvaux, bij de brug van Lesse laatste mogelijkheid van dorststop dan bent u terug bij de Auberge des Pérées.
de herberg waar u ook een drankje kunt nuttigen.